Blog

UBEZPIECZENIA

KREDYTY

03 lipca 2019

Kredyt bezpośrednio w banku czy z ekspertem zewnętrznym?

Braliście kiedyś kredyt? Byliście bezpośrednio w banku czy korzystaliście z usług zewnętrznego eksperta kredytowego? Chciałbym przybliżyć Wam korzyści płynące z tego drugiego rozwiązania:

1. Oszczędność czasu i pieniędzy - wystarczy, że odwiedzicie jednego sprawdzonego eksperta, u którego otrzymacie najlepszą ofertę ze wszystkich banków. Nie ma konieczności odwiedzania każdego banku po kolei. Nawet jeśli mieszkacie w dużym mieście, gdzie siedzibę mają wszystkie banki i nawet jeśli miałyby one swoje siedziby w miarę blisko siebie, to i tak nie uda się odwiedzić ich w ciągu jednego dnia, ponieważ oprócz szybkości przemieszczania się pomiędzy bankami należy wziąć pod uwagę dostępność doradców w poszczególnych bankach.

 

2. Obiektywizm w wyborze i prezentacji oferty - w interesie pośrednika jest przedstawić ofertę rzeczywiście najlepszą. Zgodnie z ustawą o kredycie hipotecznym pośrednik zobowiązany jest to przedstawienia minimum 3 ofert odpowiadających potrzebom klienta. Pośrednik kredytowy nie musi zachwalać jednego konkretnego banku. Oczywiście może pojawić się zarzut (i zdarza się, że jest podnoszony), że pośrednik kieruje się wysokością możliwej do otrzymania w danym banku prowizji. Różnice w tym zakresie pomiędzy poszczególnymi bankami są na tyle małe, że nikt rozsądny tak pracować nie będzie. Podstawą w pracy pośredników kredytowych są polecenia od klientów. Jeśli klient poczuje się w jakikolwiek sposób oszukany, to nie poleci eksperta swoim znajomym, a wręcz przeciwnie - na wszelkie sposoby będzie odradzał współpracę z tą osobą. Pośrednik nie ma jednocześnie interesu w zachęcaniu (a często zmuszaniu) klienta to skorzystania z produktów banku, które nie są powiązane z daną ofertą banku i nie wpływają na cenę kredytu, ale wpływać mogą na premię wypłaconą pracownikowi banku. Zewnętrzny ekspert kredytowy wynagradzany jest wyłącznie za uruchomiony w danym banku kredyt (choć są obecnie bodajże 2 przypadki, gdzie sprzedaż ubezpieczenia oferowanego przez bank może wpływać na wynagrodzenie pośrednika).

 

3. Większa mobilność doradcy zewnętrznego - czy kiedykolwiek zdarzyło się Wam, aby doradca bankowy zorganizował w imieniu klienta jakieś dokumenty lub aby spotkał się w godzinach popołudniowych, gdy skończyliście już pracę? W zdecydowanej większości przypadków spotykam się z klientami w godzinach popołudniowych, gdy wrócą oni z pracy. Bardzo często dojeżdżam również do swoich klientów wiele kilometrów, a koszty związane z ich obsługą są po mojej stronie. Miałem przyjemność prowadzić kredyty klientów zamieszkujących Polskę od morza po Tatry, m.in. z Gdańska, Nowego Targu, Białegostoku, Wałbrzycha.

 

4. Znajomość produktów - doradca zewnętrzny, aby utrzymać się na rynku i móc liczyć na rekomendacje musi ciągle przyswajać nową wiedzę. Pracownik na etacie w banku, szczególnie w małym oddziale, który procesuje stosunkowo niewielką liczbę kredytów niekoniecznie (oczywiście nie należy tego uogólniać).

 

5. Pośrednicy kredytowi posiadają ubezpieczenie OC na wypadek błędów popełnionych przez nich przy procesowaniu wniosków kredytowych. Mylić się jest rzeczą ludzką i zdarza się to każdemu. W przypadku organizacji kredytu hipotecznego błędy mogą być bardzo kosztowne i spadają one zwykle na kredytobiorcę. Jeśli pracownik banku popełni błąd, to klient zostaje z niczym (dosłownie, ponieważ oprócz niekupionej nieruchomości stracić może wpłacony zadatek). Jeśli błąd popełni pośrednik, to można uzyskać odszkodowanie z posiadanej przez niego polisy. Oczywiście miejmy nadzieję, że pomyłek po każdej ze stron będzie jak najmniej.

 

6. Pośrednik kredytowy w sposób pewniejszy jest w stanie wybrać banki, które rzeczywiście udzielą kredytu w danym przypadku. Znam wiele przykładów, gdzie klienci sami składali wnioski do banku mając zapewnienie doradcy, że na pewno się uda, mimo że w rzeczywistości szanse na powodzenie ze względów proceduralnych były w tymże banku niewielkie. 

 

7. Obsługa posprzedażowa. Czasem jest ona niemniej ważna niż samo zorganizowanie kredytu. W przypadku kredytu zaciągniętego bezpośrednio w banku nie możemy liczyć na bieżący monitoring sytuacji klienta. Pośrednik kredytowy stara się natomiast szukać możliwości refinansowania zaciągniętego wcześniej kredytu do innego banku, jeśli okaże się to dla klienta korzystne finansowo. Moi klienci zawsze mogą również sami skontaktować się ze mną, gdy w trakcie spłaty kredytu pojawiają się nieporozumienia w kontaktach z bankiem

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

 

87-500 Rypin, ul. Wiejska 2

+48 507 483 623

Lzalewski@fintime.com.pl

ŁUKASZ ZALEWSKI

KONTAKT